marți, 2 septembrie 2008

Eseul cinematografic „Sex in URSS” a adus Trofeul SIMFEST 2008 la Iasi


La sfarsitul saptamanii trecute, patru dintre productiile postului regional de televiziune TVR Iasi au fost premiate in cadrul Festivalului Televiziunilor si Producatorilor Independenti SIMFEST de la Targul Mures. Festivalul ajuns deja la cea de-a sasea editie a adunat 105 concurenti. Acestia si-au prezentat materiale de televiziune plecand de la filme artistice, la reportaje si documentare. Cunoscuta prezentatoare de stiri a postului regional, Gabriela Gugeanu a obtinut Premiul pentru cea mai buna ancheta cu materialul „Bolile sanatatii rurale”. In material jurnalista surprinde cateva secvente socante despre sistemul medical din comunele iesene Prisacani, Tibana si Voinesti. „De cand sunt la TVR Iasi, din 2000 am avut posibilitatea sa fac, pe langa stiri si prezentare, si alte activitati, cum ar fi reportaje si anghete, ceea ce imi aduce multa satisfactie. Acest lucru ma tine la acest post de televiziune. Daca as pleca la un post doar de stiri as cunoaste rutina si u vreau acest lucru. Nu am nici un merit pentru ca avenit acest premiu la TVR Iasi, pentru ca eram in concediu cand s-au trimis materiale la SIMFEST. A fost o surpriza sa aflu ca sunt si eu printre premianti, o surpriza facuta de Carmen Olaru. Pentru mine conteaza mai mult aprecierea directa de la telespectator decat aprecierea unui juriu. Despre prezentatorii de stiri se spune in general ca ei citesc doar promterul. Ei bine, eu sunt un altfel de prezentator de stiri. Alerg pe teren, imi scriu textile, moderez emisiuni, mai fac anchete si reportaje, iar acest premiu vine sa confirme ca am cat de cat talent la ancheta.” a declarat prezentatoare de stiri a postului regional TVR Iasi, Gabriela Gugeanu. In 2006 prezentatoarea de stiri a mai avut o nominalizare in cadrul Festivalului Clubul Roman de Presa pentru sectiunea reportaj. Tanara jurnalista de teren, Laura Lehovolea a obtinut Premiul pentru reportaj, inspirat din viata unei comunitati etnice cu materialul „Zodia pamantului”. „Este primul premiu pe care il obtin. Trebuie sa spun ca il vad asa ca pe un dar pentru colegii mei si pentru studioul TVR Iasi pentru ca au avut cu totii rabdare in acesti trei ani, de cand lucram impreuna. Sunt foarte bucuroasa ca am primit aceasta distinctie. Este un premiu de debut, as putea spune. El vine pentru un material inspirit din viata unei comunitati entice si, intradevar, lipovenii care ne sunt foarte aproape dar despre care nu stin mai nimic reprezinta un subiect de reportaj.” a precizat juranaliista de teren al postului regional de televiziune TVR Iasi, Laura Lehovolea. Vasile Braic, realizator la TVR Iasi a convins juriul festivalului cu materialul „Setea”, iar trofeul festivalului SIMFEST a fost cucerit cu eseul cinematografic „Sex in URSS” realizat de regizorul Violeta Gorgos. „Am filmat o expozitie de grup, o expozitie care se face in fiecare primavara, o expozitie a tinerilor artisti plastici din Iasi. In materialul premiat e vorba de expozitia Erotica din primavara acestui an. Am fost si am filmat exponatele stiind ca as putea folosi si textele lui Vasile Ernu din cartea “Nascuti in URSS”. Nu este o lucrare televizata usoar, publicul trebuie sa vada de cel putin doua ori ca sa inteleaga mesajul. Dar, la festivalul de la Tr. Mures, SIMFEST, acolo unde a fost rulat in premiera, publicul s-a aratat incantat.” a declarat regizorul TVR Iasi, Violeta Gorgos. Laureata Festivalului SIMFEST 2008 va participa si in zilele urmatoare la Finala Festivalului Filmelor Muzicale din Macedonia cu materialul cu proiectul „Racord”.

3 comentarii:

smith john spunea...

Filmulete Futai Adevarate http://filme-futai.blogspot.com

Lucian Alex spunea...

stimate domn imi puteti spune unde pot viziona filmul Zodia Pamantului? sunt foarte interesat in a vedea acest documnetar..va multumesc

Unknown spunea...

care este secretul setarii unui blog de blogspot.com pentru ca postarile sa fie gasite cu motorul google?
Ghe.Axintioaie
PrisacaniBotosani.blogspot.com
Multumesc!Consider blogul tau ceva cu foarte multa educatie,felicitari!