vineri, 12 octombrie 2007

A vinde turism înseamnă a vinde vise

Orice om visează. De mici visăm să avem o slujbă care să ne scoată în evidenţă, care să ne arte calităţile, care să ne aducă prosperitate financiară şi spirituală. Visăm obiecte şi oameni, locuri în care ne dorim să fim sau prin care am fost.
S-a scris asupra acestei probleme tomuri întregi, plecându-se de la simple constatări la adevărate teorii. Am putea să avem în vedere teoria freudiană asupra visului, dar nu aceasta importă micului meu studiului, ci mai curând, ce ne determină pe noi să visăm locuri şi de ce ele devin produsul unei pieţi?
Suntem conştienţi că nu toate visele pot fi îndeplinite, pentru că una este să visez că devin o vrabie şi alta e să visez că sunt pe vârful unui munte.
Dintre toate vieţuitoarele, ştiinţa a demonstrat că, omul este superior celorlalte, din motivul că el gândeşte, că îşi poate comunica simţurile şi nevoile celorlalţi.
Una din nevoile lui este călătoria. Ne putem întreba: de unde această nevoie a omului? Ca un răspuns la această întrebare, personal, cred că această nevoie apare datorită naturii lui, datorită raportării la anumite valori estetice. Fiecare dintre noi raportăm acţiunile noastre unor vise, unor dorinţe, de aceea pictorul pictează tablouri, poetul scrie poeme, sculptorul ciopleşte. Ce este interesant este faptul că fiecare o facem în aşa mod încât redăm imagini.
Putem spune, din aceste afirmaţii aduse până aici, că noi creăm imagini, imagini care la rândul lor sunt preluate din iconografia universului nostru înconjurător. Totuşi, mereu există imagini pe care ni le dorim, asupra cărora tânjim, asupra cărora medităm mai mult sau mai puţin. Mereu ne dorim să avem ceva în posesie, un ceva care nu este al nostru, dorim să personalizăm lucruri şi locuri, de multe ori chiar la nivel iluzoriu. Cum am putea aduce în intimitatea noastră şi personaliza o imagine, un loc dacă nu am explora, căuta, descoperi, călători? În fond aici e vorba de un întreg proces psihologic şi psihanalitic, asupra căruia nu e cazul să insist.
Dorinţa de a călători în anumite locuri, cunoscute mai mult sau mai puţin nouă, a făcut ca în ultimele secole să se vorbească despre piaţa viselor. Deşi metaforică această expresie ea este necesară. Din acest motiv s-a născut Turismul.
Turismul reprezintă călătoriile pe care le facem de plăcere. Termenul provine din limba engleză, apărut pe la începutul anilor 1700, care desemna călătorii, vacanţe în Europa. În ultimii decenii acesta a fost motiv de studiu pentru mulţi cercetători, devenind astfel o teorie, o ştiinţă şi totodată o afacere. Din acest punct de vedere ne este permis să vorbim despre meseria care s-a născut în urma acestor cercetări (unele state aplică un tratament aparte turismului, acesta reprezentând un capitol politic economic puternic şi garant), anume de agentul de turism.
Cine este Agentul de turism? Agentul de turism este persoana angajată de o anumită Agenţie de turism (formă instituţională) să ofere unui client un vis în schimbul unei sume de bani.
Agentul, trebuie, să fie un specialist atât în domeniul vânzărilor, cât şi în prezentarea ofertelor de turism unui client.
Rolul Agentului nu este să convingă clientul să meargă unde vrea el (agentul), ci să îl determine (pe client) să îşi descopere visele şi locurile dorite.
Între client şi agent se stabileşte o relaţie care necesită încredere şi cunoaştere, încredere din partea clientului şi cunoaştere di partea agentului (aici mă refer la faptul că agentul trebuie să cunoască visele şi raportarea clientului la lumea înconjurătoare pentru ca el să îi poată oferi produsul).
De aceea a vinde turism înseamnă a vinde vise.

Niciun comentariu: