joi, 15 martie 2012

o zi la Bucureşti şi cireaşa de dimineaţă

Am fost ieri la Bucureşti. Nu-l mai vizitasem de aproape şase ani, deşi l-am mai tranzitat cu anumite ocazii. Am avut de rezolvat câteva lucruri la Biblioteca Naţională, după care am început să umblu pe străzi cu aparatul de fotografiat. Din punct de vedere meteorologic a fost o zi superbă, soare la discreţie. Şi umblând printre cladirile vechi din centrul (bombardat de picamere) capitalei peste cine credeti ca dau, peste poetul Octavian Soviany. Da, el e cireaşa dimineţii. Nu mă aştepatam să-l întâlnesc. A fost o surpriză. Aveam cafeaua abia cumpărată de la un tonomat, o parte din ea vărsată peste blugii mei la un semafor de un trecător foarte grăbit. Eram bâlbâit şi emoţionat ca o fată mare. Nu aveam la mine decât nişte cărţi de la prietenii mei de la Editura Herg Benet si alte titluri de poeme cumparate atunci de la un anticariat (fuseserăm primul client şi am avut parte de o reducere substantiala). Şi bâlbâit cum eram, poetul poate speriat de nebunul care l-a oprit, în loc să-i cer un gând pentru ieşeni, ce credeşi că am făcut. L-am fotografiat, da cum fac fanii când îşi întâlnesc "idolii". Parcă îmi pare rău că nu i-am luat un autograf. Mi-am adus atunci aminte de o alta păţanie, prin 2006 când pe strazile iasului l-am întîlnit pe Emil Brumaru şi l-am pus să semneze peste "Prolegomene fundamentale ale fenomenologiei" a lui Heidegger. După desparţirea de poet am ajuns pe la Muzeul Literaturii Române unde m-am intalnit cu Alex si Cristina de la Herg Benet si cu Florin Caragiu. Am vizitat pe urma doua librării superbe. Una de la Cartureşti şi cealaltă din Piaţa Romană (Bastilia, dacă nu mă înşel). La 17 mi-a suntat gornul de placare şi iată-mă din noi printre ieşenii mei.












Niciun comentariu: