duminică, 23 martie 2008

Mall-mania este afacerea care a reusit să creeze un second-urbis

De câţiva ani buni, in orasele mari din Romania au aparut acele Mall-uri micro-oraşe. Astfel, cei mai multi dintre noi aleg sa facă o plimbare printre standurile cu produse de lux pentru ca aşa este in trend, pentu că aşa face mai toată lumea bună şi mai ales pentru că este singura cale pentru a-ţi arăta cât de şecher eşti când socializezi. Mallul e locul unde te plimbi ca printr-un parc sau de ce nu ca printr-un muzeu ; este locul unde te relaxezi într-o sală de cinematograf sau de nu într-un club de biliard ; el poate fi si locul unde te poţi întâlni cu divinul, cu scritorii clasici şi contemporani, este locul unde hainele deşi au preţuri care uneori depăşesc şi 300% valoarea coerenta mulţi dintre noi le cumpără pentru ca aşa face lumea bună. Putem vorbi asadar de mall-mania, adică de genratia celor pentru care mall-ul este nu o viziune, ci un stil de viaţă. Exista două tipuri de indivizi de mall-man. Primul tip e clasicul consumator de calitate, acesta este omul care plateşte servicii bine facute, calitatea si de ce nu confort. Al doilea tip este format de snobi, de indivizi care înţeleg doar că mall-ul este locul de intalnire cu şmecherii, locul unde banii nemunciţi pot prinde aripi de fluture. Aşadar mall-mania din oraşele din România este grupul tintă al unor cercuri vulgare de afacerişti, politruci, dar în acelaşi timp si materia de lucru pentru cercetători din sociologie, psihologie şi chia politologie. Pe scurt mall-mania este afacerea care a reusit să creeze un second-urbis.

Un comentariu:

Nico spunea...

ai surprins excelent fenomenul reprezentat de mall.lucrarea mea de licenta s-a axat pe ideea de mall ca spatiu urban alternativ...ar trebui sa existe mai multe articole pe tema aceasta si sa inteleaga lumea o kestie..mall-ul nu face comert...este doar o afacere imobiliara care trebuie sa atraga oamenii in numar cat mai mare .. dezirabil ar fi sa si cumpere...aceata ultima parte e in grija si priceperea magazinelor