joi, 21 februarie 2008

Şoferii din Iaşi plătesc amenzi pentru că nu au locuri de parcare

În ultimele zile am primit la redacţie fel şi fel de mesaje de la ascultătorii postului nostru de radio, care mi-au comunicat că reprezentanţii poliţiei rutiere, împreună cu cei de la Direcţia de Servicii Publice Municipale, au demarat o campanie de colectare a maşinilor parcate pe unele străzi ale oraşului. Astfel, am decis să văd despre ce operaţiune este vorba. Primul lucru pe care l-am făcut a fost să aflu unde sunt amplasate platformele cu care cei de la poliţia rutieră şi cei de la municipalitate ridică maşinile parcate necorespunzător. Am văzut platforme în zonele: Podu de Fier, Strada Costache Negri, Păcurari, Tudor Vladimirescu, Independenţei şi Centru. Am urmărit una din platforme până la parcul în care aceste maşini sunt depozitate, iar acolo m-am întâlnit cu proprietari care plăteau 280 de lei pentru a-şi recupera maşina. Mulţi dintre proprietari de maşini erau nemulţumiţi de felul cum erau depozitate autovehiculele, de lipsa de parcări din oraş, dar şi de suma pe care trebuia să o lase la casă pentru recuperarea maşinii. „Mai sunt maşini acolo, să le ridice şi pe acelea. Sunt semne peste tot, dar nu ai unde să opreşi. Nu sunt parcări şi nici nu văd că se grăbesc să facă. Nu ştiu de ce ne iau atâţia bani, dacă locuri de parcare tot nu se fac. Nu au lăsat nimic, nici un mesaj ca să ştiu unde e maşina. Trebuie să caut pe net, sa sun sa vad unde au duso, ce au făcut cu ea. Eu am crezut că e furată de acolo. Erau zeci de maşini parcate in acea zonă, dar le ia pe astea mai amărâte. Pe gipurile ale nu le ia că se tem că ridică pe nu ştiu cine” au spus câţiva proprietari de maşini care stăteau la ghişeul celor de la DSPM Iaşi.
În ultimii ani la Iaşi numărul autovehiculelor a crescut considerabil, însă cel al locurilor de parcare nu acoperă nevoile proprietarilor de maşini. Cu toate acestea reprezentanţii municipalităţii ieşene au demarat operaţiuni de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, reuşind să ridice cel putin 25 de maşini la zi. Astfel, dacă facem un calcul, în visteria municipalităţii întră aproape 7.000 de lei noi pe zi. Am mers la Direcţia de Servicii Publice Municipale, pentru a vedea care este rolul pe care il are municipalitatea în astfel de operaţiuni şi unde se duc banii pe care proprietarii de maşini îi lasă la ghişeu. Acolo am stat de vorbă cu directorul adjunct al instituţiei, Corneliu Bart. „Inspectorul poliţiei rutiere constată parcarea autoturismelor neregulamentare şi poate decide ridicarea lor. Nouă ne revine partea murdară, transportul acestor autoturisme în cadrul bazei de producţie, cunoscută Baza Nr. 1. Acolo este amenajat un ţarc special în care este asigurată paza autoturismelor ce sunt transportate acolo. Condiţia principală pentru ca un păgubit să îşi recupereze maşina este ca acesta să achite la ghişeele direcţiei, tariful de ridicare şi transport care este de 280 de lei. Dacă după 24 de ore nu a plătit nimic, va plăti cu 90 de lei mai mult pe fiecare 24 de ore. În aceşti bani sunt incluse acţiunile de amortizare, consumul de carburanţi, consumul forţei de muncă şi paza care asigură acestor autoturisme. Acesti bani marg în contul direcţiei, adică în visteria primăriei” a declarat directorul adjunct al DSPM Iaşi, Corneliu Bart.
La redactie am mai primit sesizări din partea şoferilor care ne-au spus că cei de la rutieră ridică maşinii fără să lase un mesaj în care să fie indicat locul de unde maşinile pot fi recuperate. Alţii ascultători, ne-au spus că în unele zone din oraş au fost puse noaptea indicatoare de oprire interzisă, iar a doua dimineaţă maşinile percate peste noapte au fost transportate în parcul celor de la DSPM. Pentru că maşinile sunt ridicate în urma unor selecţii cunoscute doar de reprezentanţii poliţiei rutiere, am mers şi la sediul poliţiei rutiere şi am stat de vorbă cu purtătorul de cuvânt al instituţiei, Cristian Mândru. „Şoferii sunt avertizaţi prin acel indicator rutier vizibil pe care orice conducător auto care a absolvit un examen, îl cunoaşte. El are la cunoştinţă semnificaţia acelui indicator şi trebuie să îl respecte. Dacă nu îl respectă este sancţionat conform legi cu penalzare de puncte şi o amendă de 200 de lei, precum şi cu această posibilitate de ridicare a autovehiculului care este staţionat neregulamentar. Dacă maşina este avariată nu are decât să aprindă avariile sau să lase pe cineva în zonă să justifice şi să explice despre ce este vorba şi să facă dovada, pentru că dacă maşina este avariată iar şoferul pleacă, atunci ea trebuie ridicată” a declarat purtătorul de cuvânt al poliţiei rutiere ieşene, Cristian Mândru.
Cu toate acestea şoferii se pot adresa instanţei unde pot contesta, pe baza documentelor eliberate de poliţia rutieră, sau alte documente pe care le au ca probă, ridicatrea autoturismului de la stradă. Reprezentantii Politiei Rutiere sustin că indicatoare cu oprirea interzisă vor fi montate şi pe partea dreaptă a bulevardului Păcurari, pe sensul de ieşire din municipiu, şi pe şoseaua Nicolina, tot pe partea dreaptă cum se circulă spre CUG.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Stie cineva cum pot sa contest ridicarea masini, fara sa fi primit dovada, proces-verbal, poza, nimic..... Pur si simplu cand am venit acasa de la munca, m-am trezit fara masina. Initial am crezut ca a fost furata. Am aflat totusi de la niste paznici ca mi-a ridicat-o DSP. E legal sa o ia fara sa-mi lase nici o instiintare sau dovada? Masina era parcata pe trotuar, intrucat locuri de parcare sunt extrem de putine raportat la numarul de locuitori din zona. Cum pot sa contest aceasta actiune a DSP pe cale legala. Nu este corect sa imi ridice un bun, proprietate personala fara sa fiu anuntat, fara nici o dovada. Daca stie cineva, va rog anuntati-ma.