vineri, 22 februarie 2008

Acţiunile noastre sunt consecinţe ale stilului de viaţă pe care l-am ales

Fiecare avem dreptul la un stil de viaţă. De cele mai multe ori căutăm modele, ne orientăm şi le urmăm. Căutăm acea structură care să ne aducă echilibru, fie în relaţia cu cei de la servici, cu cei de pe stradă, cu cei din cinematograf, cu cei dintr-un club, cu cei din casă, etc. Orice contact cu o persoană şi chiar cu un obiect înseamnă comunicare, relaţionare. Uneori ne revoltăm că nu reusim să descifrăm coduri, că nu nee înţelegem partenerii şi de ce nu, nu ne înţelegem pe noi înşine. Spun toate acestea deoarece mi-am dat seama zilele trecute că există două tipuri de relaţie. Una este relaţia persoană – persoană, celalta este relaţia persoană – persoană obioect. Când suntem implicati într-o relaţie în care investim sentimente atunci vorbim de relaţia persoană – persoană, însă când vorbim de relaţia persoană – persoană obiect avem în calcul un câştig, astfel unul dintre interlocutori este unealtă, obiect, celălalt este consumatorul obiectului. Faptul că mi-am ales un model pentru a oferi echilibru structurii interne însemnă că am ales un stil de viaţă, iar acesta are consecinţele sale. Aici trebuie să medităm. Fiecare model, implicit, fiecare stil de viaţă are consecinţele corespunzătoare. De exemplu dacă un tânăr decide sa consume droguri si ajunge in coma, atunci acesta consecinta este legata de stilul de viaţă pe care şi l-a ales. Aşa se întâmplă şi în relaţii cu cei din jur, faptul că aleg să petrec restul vieţii alături de o persoană, înseamnă că îmi asum un stil de viaţă, o formă de comunicare cu consecinţele sale. Însă un lucru este cert: într-o relaţie intimă, vorbim aici de tipul de relaţiei persoană – persoană, calitatea celor implicaţi în această formă de comunicare trebuie să rămână ca de la persoană la perosană. Dacă într-o relaţie de acest gen intervin interese meschine, calitatea relaţiei se schimbă şi atunci ea devine persoană – persoană obiect.

Niciun comentariu: