luni, 24 septembrie 2007

Galerie de artă vie - Imaginea din poem de Andrei Alex Mihăescu




mă duceam la prietenul meu în vizită

aşa cum obişnuiam să îi promit

în yala uşii un patent în loc de cheie

era răstignit în jurul clanţei vechi

ca un carton vopsit în alb de înger


pe canapea în sufragerie întins stătea un chip morbid

lângă o cupă cu zăpadă roşie de sânge cald

învelit în praf de cărţi şi filme horror

ca un scafandru în oceanul lumii dive

îi făceam resuscitări plimbându-l prin saloanele şotron


eram singur lângă fereastră şi-l priveam cum curge oase

am vrut să chem un preot să-l împărtăşească

să-i dea anafura luminii ultimei bucăţi de ceară

şi să-i pun creştineşte bani în buzunarul de la piept

şi o icoană peste burtă în care Iona să se căiască

într-un chit cu unghii vorbitoare


într-un tablou pictat de Mihăescu l-am întâlnit din nou

pe acelaşi bulevard de piatră bătută pe pasaj

lângă aceeaşi garsonieră în care îl mai vizitasem

de această dată se plimba la braţ cu o doamnă în roşu

părea fericit de paşii ei valsaţi în întâmplarea paşilor lui

ca şi cum ar fi ştiut capătul scării ce duce dincolo de cap


mă duceam la prietenul meu în vizită

aşa cum obişnuiam să îi promit

eram singuri lângă fereastră şi priveam cum oase curg

dintr-un tablou pictat de Mihăescu

ca şi cum n-am fi ştiut să ne privim unii pe alţii

Niciun comentariu: